Monday 6 October 2014

Coretan D Raya Haji

Assalamu'alaikum wbt..

Telah pun berlalu raye aji semalam.. Dan Harini dah ramai yang start keje.. Aku? Masih Lg bercuti, jangan jelez.. Hehe

Hari ni rindu nak updated blog aku ni, nak merepek sambil makan daging2 korban ni ha (yg telah dimasak omak den, bukan mentah2 k).. Masak sambal merah, sodap beb, meleleh air liur den.. Haha.. Sungguh lazat... =p

Aku teringat kata2 seorang ustaz, waktu bg ceramah maghrib Kat masjid tmpt aku ni, Masjid Al-Muhtadin, aku suke msjd ni, hampir tiap2 mlm hidup dengan mjls ilmu, siokkk.. Ustaz tu ckp pasai apa ntah Lupe lak tajuk ea.. (tulah jenis dengar je xbwk pen, buku, pemadam, stapler, kayu, eh cukup2) hehe... "Allah Sayang pd hamba2nya yg sentiasa mendekatkan diri pdNya,"

Perasan x kalau seseorg tu baik, mmg jenis penyayang punye org, suka tolong org, bukan saja manusia yg syg Kat depa, binatang pun blh kesan n syg.. Contoh kalau p Kat kedai2 mkn, kan ade ramai kucing2 kan (ramai kucing? bantailah haha), ce perati diaorg ni, kucing2 ni akn tuju Kat certain2 org je, macam ada magnet, Haa.. Tu lah landmark ea, mmg org tu jenis yg penyayang, kompem.. Ni lah ayat ustaz tu.. Mmg lah xsemestinye tepat kalau nak judge seseorg punye sifat kepenyayangan dgn kucing, tp kebiasaannye begitulah nak cakap kan.. Haha

Ce try diri kita, kucing akan dtg ke, atau lari lintang pukang tgk kita? =p

Moral of d story, jom Sama2 pupuk sifat kepenyanyangan (berbelit lidah nyobot ea) dlm diri kita yea, secara xlgsg org pun akan syg Kat kite, opss bkn org saje kucing, arnab, rama2, dinasour, wahhhh dacatnyeee.. Hihi...

Oklah sempena Hari Raya Korban ni, aku nak wish korang semuga sm2 kite jd makin penyayang n istiqamah dlm amal soleh, tak lokek berkorban masa dan Wang ringgit, Wang ratus maupun Wang ribu terutama dlm soal agama.. bak kata P Ramlee "berkorban apa saja, harta atau pun nyawa, itulah kasih mesera, sejati Dan mulia..)

Utk pelajaran Excel nanti abis cuti aku updated Lg InshaAllah... Sama2 lah nantikan... (^_^)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment